dimarts, 15 de novembre del 2016

Treball col·laboratiu del psicopedagog



Dintre de les funcions del psicopedagog trobem la d’assessorar i coordinar els equips interdisciplinaris. La darrera setmana vaig estar en una reunió entre les tres especialistes que conformen el gabinet on vaig poder observar com treballaven baix la metodologia de treball col·laboratiu.


Els tres aspectes més importants que es van tractar en la reunió van ser: 


Respecte al treball amb els alumnes/Intercanvi d’experiències

Cada especialista comenta els objectius que està treballant amb els alumnes que atén i la metodologia que està utilitzant en cada alumne. Al mateix temps esmenta els avanços i dificultats amb les que es troba amb cadascun d’ells. Davant de cada exposició de cada nen, les altres dues especialistes aporten altres visions, és a dir, aconsellen i assessoren perquè provi altres metodologies que els han funcionat a elles amb altres alumnes


Elaboració de materials

Es parla de possibles materials a realitzar de manera manual per treballar  els objectius i de noves tendències o articles que aporten informació rellevant en la seua tasca diària.

Entre les tres especialistes es distribueixen l’elaboració de materials com pugui ser pictogrames o nous jocs per després poder-los utilitzar les tres a les seves sessions. 


Coordinació amb les famílies

En aquest punt es comenten les entrevistes que han mantingut amb les famílies, les inquietuds que els han traslladat amb l’objectiu de compartir el seu seguiment i de preparar les xerrades de l’Escola de Pares que també ofereixen en aquest gabinet i que en parlaré d’elles en una altra entrada.

Cal assenyalar en aquest punt com també es comenta com les famílies els han traslladat les inquietuds perquè al gabinet es treballen també alguns objectius curriculars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada