Som conscients que cada cop
estem més immersos en el món de les noves tecnologies i ja en són pocs aquells
que no utilitzen alguna aplicació a la seva vida diària, ja sigui per mitjà de
l’ordinador, Tablet o el mateix mòbil.
La meva experiència
professional m’ha donat lloc a comprovar com aquestes es converteixen en
difícils o fàcils d’utilitzar davant d’usuaris determinats atenent la seva edat
i el seu nivell cultural.
Fa uns anys vaig impartir
classes d’informàtica a gent de la tercera edat i vaig poder observar com era
de dificultós fer entendre als alumnes com funcionava un ordenador, el seu
ratolí, què era una carpeta, com s’emmagatzemaven els documents, i fins i tot com
eliminar la por a tocar un ordinador per si es trencava,... i ja moltes més dificultats
si ens endinsàvem al món d’Internet. Ara en aquests darrers anys
treballant amb alumnes més petits, alumnes del cicle d’infantil, observe com aprenen i absorbeixen de ràpid el maneig de l’ordinador, de la
pissarra digital i de les noves tecnoligies...
Vinc a dir açò perquè quan
vaig començar les pràctiques al gabinet, pensava que la utilització de les
noves tecnologies amb nens amb aquestes característiques també suposaria un
entrebanc per a ells. Però no, he de dir que m’he quedat sorpresa al veure com
aquests nens també tenen la facilitat per aprendre ben ràpid i utilitzar les noves
tecnologies. És per aquest motiu que crec que les noves tecnologies en
companyia de les aplicacions que existeixen avui en dia són un gran recurs per
poder atreure l’atenció d’aquests alumnes i fer-los servir com a mitjà d’aprenentatge
tant a nivell curricular com a nivell sociocultural.
L’altre dia esmentava en una
entrada l’enllaç a la pàgina de ARASAAC, el Portal Aragonés de la Comunicació
Augmentativa i Alternativa, on hi podem trobar grans quantitats de materials
tant imprimibles com per treballar per mitjà de les noves tecnologies. En aquest
portal inclús podem trobar la descàrrega d’una aplicació per tenir el “Comunicador”
en format digital. Una gran eina digital molt més atractiva per als nens i
fàcil d’utilitzar.
Per finalitzar cal nomenar com tots els recursos educatius digitals que existeixen en el món
de la tecnologia ens serveixen també com a recurs per poder treballar amb nens d’aquestes característiques també, ja que són més atractius i més dinàmics, el que permeten atreure la seva atenció i mantenir-la durant més temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada