dimarts, 6 de desembre del 2016

Teoria de la Ment



En les darreres sessions de treball tant a nivell individual i en grup amb els nens autistes he pogut observar al gabinet psicopedagògic com es treballa la Teoria de la Ment amb nens amb aquestes característiques. Si bé recordem la Teoria de la Ment fa referència a l'habilitat de comprendre i intuir les conductes de les persones que ens envolten, els seus coneixements, les seues intencions i les seves creences. 


A continuació deixe un enllaç a un article molt interessant sobre el què és la Teoria de la Ment i un vídeo molt interessant que versa sobre aquesta teoria i l’espectre autista. 






En una part d’una sessió grupal(on hi havia 3 alumnes) es va treballar aquesta activitat que presente en les imatges següents: 





Clar és la dificultat que presenten aquests nens cognitivament per posar-se en lloc de les persones que els envolten i per tant de intuir què és el que va a passar, què passarà, o quines possibilitats hi ha davant d’una situació. Així es com aquests nens tenien problemes com la “mamá” de la situació no en sabia res de la ruptura del gerró del nen. Per molt que li preguntàvem, continuaven amb les mateixes respostes... 


Davant aquesta situació, decidirem convertir aquesta situació “in situ” a veure si així aconseguíem que els nens comprenguessin la situació.  Entre les dues vam realitzar situacions molt paregudes amb la utilització de les diferents aules del centre i dels diferents objectes com per exemple si sonava un telèfon i jo estava en una altra aula, podia saber que havien cridat preguntant per mi?, si X nen estava assegut a la taula i jo estava en el despatx, podia saber com estava X nen en l’aula?, ... una sèrie d’activitats més reals i més significatives per a ells.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada