En les darreres sessions de
treball tant a nivell individual i en grup amb els nens autistes he pogut
observar al gabinet psicopedagògic com es treballa la Teoria de la Ment amb
nens amb aquestes característiques. Si bé recordem la Teoria de la Ment fa referència a l'habilitat de comprendre i intuir
les conductes de les persones que ens envolten, els seus coneixements, les
seues intencions i les seves creences.
A continuació deixe un
enllaç a un article molt interessant sobre el què és la Teoria de la Ment i un
vídeo molt interessant que versa sobre aquesta teoria i l’espectre autista.
En una part d’una sessió
grupal(on hi havia 3 alumnes) es va treballar aquesta activitat que presente en
les imatges següents:
Clar és la dificultat que
presenten aquests nens cognitivament per posar-se en lloc de les persones que
els envolten i per tant de intuir què és el que va a passar, què passarà, o
quines possibilitats hi ha davant d’una situació. Així es com aquests nens
tenien problemes com la “mamá” de la situació no en sabia res de la ruptura del
gerró del nen. Per molt que li preguntàvem, continuaven amb les mateixes
respostes...
Davant aquesta situació,
decidirem convertir aquesta situació “in situ” a veure si així aconseguíem que
els nens comprenguessin la situació.
Entre les dues vam realitzar situacions molt paregudes amb la utilització
de les diferents aules del centre i dels diferents objectes com per exemple si
sonava un telèfon i jo estava en una altra aula, podia saber que havien cridat
preguntant per mi?, si X nen estava assegut a la taula i jo estava en el
despatx, podia saber com estava X nen en l’aula?, ... una sèrie d’activitats
més reals i més significatives per a ells.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada