diumenge, 11 de desembre del 2016

...possibles conclusions fins el moment



Arribat aquest moment, malgrat que encara em queden alguns dies per estar pel gabinet continuant aprenent, és el moment de fer una petita conclusió del que ha estat la meva experiència en aquests darrers mesos...

Aprenentatges:

La meva estada al gabinet psicopedagògic m’ha servit per aprendre en línies generals sobre el treball i les funcions del psicopedagog, per aproximar-me a les característiques i metodologia utilitzada en nens amb TEA, TEAH i amb Asperger. Enumere alguns dels aprenentatges destacats: 

M’he apropat a conèixer el funcionament d’un centre privat i no ordinari, és a dir, un centre que no es dedica a la docència ordinària, sinó més bé a  l’estimulació, desenvolupament i atenció als nens fora de l’horari escolar. Cosa que desconeixia per la meva professió, ja que al ser docent en actiu, sols havia presenciat fins ara el treball del psicopedagog en els centres d’educació infantil i primària. 

Amb la mateixa línia he pogut apropar-me a les funcions del psicopedagog en un centre privat i he pogut comprovar com moltes de les funcions que desenvolupa un psicopedagog en un centre educatiu coincideixen amb les que realitza en un centre privat. D’entre elles m’agradaria remarcar la funció de coordinació,  treball col·laboratiu i la funció d’assessorament. 

Aquestes funcions les emmarco dintre d’aquest esquema/síntesi d’interacció, que no és un triangle sinó més bé una estrella de quatre punts importants que giren envers al nen o nena. 


 



D’altra banda aquest període de pràctiques m’ha permès també apropar-me i conèixer de primera mà les característiques del espectre Autista, cosa que realment coneixia pràcticament des de la teoria. A més, al poder estar seguint  les atencions d’alguns nens en concret, he pogut aprendre les metodologies de treball, els objectius fonamentals a treballar amb aquests nens, els materials per treballar amb ells, etc. Un conjunt de sabers que suposo que em serviran en el meu dia a dia en la meva tasca com a docent i com a futura psicopedagoga. 


Possibles mancances?

Cal dir que encara que he aprés moltes coses sobre el treball del psicopedagog i de l’espectre autista, sóc conscient que encara em queden moltes més coses per aprendre com:


  • Estar present mentre es passa un test com per exemple “ADOS”
  • Conèixer de ben prop els tests i proves en general que serveixen per diagnosticar un nen
  • Conèixer altres diagnòstics
  • Conèixer de més prop i detenidament el treball diari d’un psicopedagog en un centre ordinari o en un SPE(AEP en Catalunya).

...cap on girarà la meva actuació en el proper semestre?

Fa alguns dies que li estic donant voltes en quin serà el tema principal del meu  pla de treball per al proper semestre... Estic en procés de diàleg amb la meva tutora per veure com es podria organitzar, però a grans trets m’agradaria abraçar aquests tres temàtiques:


  1. Escola de Pares (motivar la seua participació, dinamitzar l’escola, intervenir en algun assessorament,...).
  2. Elaboració de materials en format físic i format tecnològic.
  3. Seguiment de l’atenció a un alumne amb espectre autista però que posseeix unes característiques especials.
Aquests són els tres eixos principals d’entre els quals m’estic replantejant el meu pla d’actuació.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada